Posted March 1, 20241 yr We willen graag wat algerijnse hedera of toscaanse jasmijn tegen beide kanten van de schutting laten groeien.Hoe dik moet de laag aarde zijn? Er ligt zand onder. Moet ik afgaan op.de hoogte van de pot waar bv de hedera.plant in zit?We hebben n aantal.zakken potgrond gekocht voor deze borders.is dat ok? Of kan ik.beter alsnog tuinaarde kopen en de zakken potgrond verkopen? Alvast bedankt en n fijne dag gewenst!
March 1, 20241 yr Zand eruit, ondergrond zo diep mogelijk los spitten of woelen, mengen met potgrond en dan pas planten.Als je het geultje vol gooit met potgrond en daarin plant, gaat het gegarandeert verkeerd.Beslist geen zakken tuinaarde gebruiken.
March 1, 20241 yr Author Dank voor je reactie. Ik ben idd zand al.aan t afgraven maar mijn vraag is hoe diep(hoeveel cm) moet ik ongeveer afgraven. Is 15cm genoeg of eerder 50 cm?
March 1, 20241 yr Zo diep mogelijk je kunt beste de zandlaag doorbreken of helemaal eruit halen, controleer ook of er geen water blijft staan en btw ik vindt dat dit randje erg smal is!