Posted March 3, 20241 yr Goedendag,in verband met meer privacy in ons huis zouden we graag een oplossing willen hebben voor deze situatie. Er zitten in onze buitenmuur 2 ramen van ongeveer 2 meter breed, dan ligt er buiten een strook grond langs het huis van 250 cm breed en 12 meter lang. Naast deze strook is er een openbaar fietspad. De tuinstrook ligt vanaf 12 uur in de schaduw. Langs het fietspad hebben we nu Photinia staan helaas krijgen deze zwarte plekken op het blad. Ik vermoed door tekort aan zon en teveel vocht.Een schutting lijkt mij uit den boze omdat we dan alles afsluiten en er niet veel meer groeit tussen huis en schutting.Wie helpt ons op weg met ideeen?
March 4, 20241 yr Zwarte vlekken bij Photinia is vaak een teken van slechte of arme grond. De grond verbeteren en wat meer mest geven is vaak de oplossing.Plaats anders een paar foto's van de situatie en het blad.
March 21, 2024Mar 21 Author Ik opperde een bamboehaag tussen de Photinia en huis, en dan meteen 2 mtr hoge Fargesia.
March 21, 2024Mar 21 De foto is niet erg scherp, maar wat ik zie, ziet er prima uit. Probeer de Photinia goed te verzorgen wat grond en bemesting betreft en het komt helemaal goed.
March 30, 2024Mar 30 Author Het gaat mij niet zozeer om de Photinia maar om aan de inkijk situatie wat te doen zodat we meer privacy hebben.Als er een schutting komt is er ongeveer 2 meter tussen huis en schutting. Daartussen zal weinig meer groeien, denk ik, mede omdat het vanaf 12 uur in de schaduw staat.
April 8, 2024Apr 8 Kun je een foto vanaf de straat maken zodat ik met je mee kan denken om je tuin wat te verfraaien zonder direkt alles dicht te maken...ik zou het speels houden en alleen waar het zicht stoort iets planten en niet een hele haag want ik denk dat je tuin daar te klein voor is!Ik ben overigens geen Photinia liefhebber die struik is altijd het debiele struikje in de tuin eruit dus met die zooi!De beste plaats voor deze struik is in de versnipperaar , of op de vuilnisbelt!