Posted March 10, 20241 yr GoedendagIk ben bezig met de voorbereidingen van een schaduw border. Nu ik.de grond wil los maken en voorbereiden voor de border kom ik.wat wortels tegen en de grond is erg stug. Kan ik bij t los maken van de grond de wortels van de laurierkers zodanig beschadigen dat de laurierkers dood gaat? Alvast bedankt!
March 12, 20241 yr De laurierkersen krijg je niet zo gauw dood. Nieuwe planten zullen het heel moeilijk hebben door de concurrentie van de laurierkersen.Kies planten die daar goed tegen kunnen.
March 14, 20241 yr Bijvoorbeeld Geranium macrorrhizum en Ophiopogon. Bij voldoende licht is ook Allium senescens aan te bevelen en bij veel zon de Erigeron karvinskianum.
March 15, 20241 yr Laurierkers is giftig en er zijn maar weinig andere planten die graag in hun buurt wonen.Kijk maar eens binnen/onder een laurierkers en wat daar dan groeit.Over het algemeen niets, behalve kleine laurierkersjes.