Posted March 18, 2024Mar 18 Goedemiddag,Ik heb al wat gezocht op het forum, maar durf niet met zekerheid te zeggen of de andere post gelijk zijn aan de uitdagingen die ik heb. Vandaar dat ik er een aparte post voor maak. De hedera aan de voorkant van de woning (is de oostzijde en is voor een schuur geplaatst - qua zon dus alleen ochtendzon) heeft een aantal planten die er minder goed uit lijken te zien. Zie onderstaand de foto's. Verder is alles wel groen, ook aan de zijkant van het huis waar de hedera doorloopt. Iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat ik hier aan kan doen?Ik heb tevens ook één foto toegevoegd van een opvallende kleinere plant aan de zijkant (foto bijschrift Hedera zijkant) - deze lijkt zelfs rood (als enige - de rest +-20m is groen). Heeft dit een andere oorzaak?,De hedera is in november 2022 geplaatst.GroetHedera voorHedera voorHedera voorHedera voorHedera zijkant
March 19, 2024Mar 19 Het probleem zit in de grond.Waarschijnlijk zit er rechts te veel zand of zo of zit er een harde of storende laag in de grond.Dat kleine stukje gaas had trouwens door 1 klimop makkelijk dicht kunnen groeien.
March 19, 2024Mar 19 Author Hoi Peter,Dankje voor je reactie! Wat kan ik daar het beste tegen doen? De grond losmaken met bijvoorbeeld een schoffel (zonder in de wortels/plant te proberen te steken..).De planten zijn door de aannemer gezet, ik vind het niet erg dat er meer staan zodat het sneller dicht is (er van uitgaande dat het ook sneller gaat) Gr.
March 19, 2024Mar 19 Het probleem zit dieper in de grond, schoffelen helpt niets. Ik vermoed dat de aannemer geen hovenier is en de grond niet diep genoeg voorbereid heeft.
March 20, 2024Mar 20 Author Hoi Peter,Kan ik daar wel iets aan doen? Of kan ik het dan beter zo laten?Gr.