Jump to content

Featured Replies

Posted

Een viertal jaar geleden heb ik in de achtertuin een stuk graszoden uitgegraven en het stuk omgespit. Dit om er een lange plantenborder van te maken. Idealiter had ik dit gewoon tegen de rand van de tuin gezet, maar helaas is de conifeerhaag van de buurvrouw enorm dichtgegroeid tegen de afscheiding. Hierdoor moeten ze in onze tuin komen om de haag te scheren. Omdat ik niet wilde dat ze in de plantenborder zouden staan, heb ik die border dan maar op voldoende afstand van de afscheiding geplaatst. Zo is er nog een heel pad vrij. Beetje raar mss maar ik leek weinig keuze te hebben en zo hebben de kinderen nog meer weggetjes in de tuin...

Maar dat is niet echt het probleem (al had ik die border graag tegen de afscheiding gezet).

Wellicht heb ik na het verwijderen van de graszoden destijds toch niet voldoende omgespit. Er komt nu namelijk nog zeer vaak gras door. Tussen de planten/struiken ligt al schors maar dat baat niet veel. Niet alleen het gras (want ja onkruid/gras plukken hoort nu eenmaal bij tuinieren) is een issue. Maar de planten/struiken groeien dus echt niet naar behoren...

Grond is aan de zure kant dus kalk kan helpen, dit is al gebeurd maar moet het effect nog afwachten.

Ik heb spijt dat ik destijds geen no dig methode heb gebruikt maar het is met vallen en opstaan 😊.

Hopelijk kan er iemand me wat tips geven? Alvast bedankt!

PS Ik ben niet van de strakke tuin, ook niet al het onkruid moet weg. De border heeft een organische vorm en is niet strak. Maar het gras stoort, vooral omdat de planten ook niet voldoende groeien.

kan je de situatie toelichten met een foto?