Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn lysimachia clethroides niet mijn hele tuin inneemt?

Wil hem niet kwijt

Evt alles oprooien en een deel terug planten!

Ik heb deze hier ook op verschillende plaatsen maar hier blijft het bij ongeveer een m2...ik heb niet de indruk dat ze heel de tuin inneemt dat heb ik nooit gehad de laatste 20 jaar!

Ik had ze ooit op zandgrond daar woekerden ze wel enigsinds maar waren ze ook ineens helemaal verdwenen nu heb ik ze op leemgrond staan die erg nat is in de winter en blijft het die ene meter! Ik heb ze ruige buren gegeven die een beetje aan de plant gewaagd zijn zoals Viola odorata alba, Anemone koningin Charlotte en September charm en Lychnis coronaria Alba en Geranium endresii Wargrave pink en Sympytum grandiflorum zo kun je ze ook in toom houden!

• Author
Wij hebben leemachtige zandgrond en het groeide tussen mijn rozen door en daar wil je ze niet hebben, dus had ik ze weggehaald, maar nu weer nieuwe gekocht omdat ik ze wel héél mooi vindt, heb ze nu in een grote pot gezet en ingegraven met nog een stukje van de pot boven de grond laten uitsteken, hoop op die manier dat ze niet gaan wandelen verder

Ik denk dat deze plant niet goed in een pot te houden is voor de langere termijn!

Misschien kun je overwegen om L. ephemerum aan te planten die lijkt erop maar die vormt een pol, alleen die zaait zich wel uit!