Posted April 7, 2024Apr 7 Hoi allemaal ,Wij hebben in onze tuin een dennenboom staan van ongeveer 20 m.Deze willen we heel graag snoeien, maar weten niet hoe.. is er iemand die hier ervaring mee heeft?Verder laat de boom zelf schors vallen. Is dit normaal?Bedankt alvast voor jullie hulp.Groetjes,DanielleDennenboomschors
April 8, 2024Apr 8 Wat wil je dat er gesnoeid wordt?imho verziek je de boom als er amputaties plaats vinden ik vindt dat hier niks te snoeien valt|Normaal onderhoud is de onderste takken afzagen maar dan hou je in jouw geval aan kale stam over!Als je een antwoord van een deskundige wilt zoek dan een boomchirurg, geen hovenier|Als je de boom te groot vind kun je deze beter helemaal weghalen of gewoon verhuizen.
April 8, 2024Apr 8 Author ah shit, wij willen de boom natuurlijk niet verzieken. Dan blijft er maar één optie over; Wij gaan weer verhuizen! bedankt voor je vriendelijke antwoord
April 8, 2024Apr 8 Tot je dienst!Als je een beetje huis hebt en dan bedoel ik een echt huis dan zorgt de boom voor meerwaarde er is ruimte zat en de boom is gezond en staat daar uitstekend!Ik had hier een den die nog wel 3 keer dat formaat van de jouwe had en die heb ik helaas om laten halen omdat die ziek was en ik dus wel moest! Maar dat hadden we hier eerst gewikt en gewogen of dat de enige optie was!