Posted April 10, 2024Apr 10 Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.Ik heb in de tuin een vrij grote wilgenboom staan, ik denk een krulwilg of slangenwilg? Omdat de boom erg veel schaduw geeft in de tuin willen we hem flink terug snoeien. Hoe dit aan te pakken?grote uit stekende takken gewoon bijvoorbeeld halverwege afzagen of juist dicht bij de 'knot' of stam?En kan dat nu in het voorjaar, of beter wachten tot herfst of juist na de winter?Ons idee is om de vorm van de boom wel zoveel mogelijk te behouden, maar dat de omvang een stuk minder wordt.Hieronder wat foto's van de boom. (De palm boom wordt binnenkort gesnoeid/gekapt) uit zolder raam (oktober 2022) vanuit tuin (voorjaar 2023) vanuit tuin (voorjaar 2023) vanuit zolder (afgelopen week)
April 10, 2024Apr 10 je kunt die nu terugzagen tot op de knot, of doe dat in de late winter....nooit aan het einde van de zomer als er nog blad aan zit!
April 17, 2024Apr 17 Klopt, als je hem tot op de knot terug snoeit is de kans groot dat er iets soortgelijks weer uit tevoorschijn komt.