Posted April 16, 2024Apr 16 Goedemorgen,in onze voortuin werd een (inmiddels overleden) mereljong onder andere gevoerd met hetgeen op onderstaande foto te zien is. Ik ben benieuwd wat het is…Vr. gr. Pauline
April 16, 2024Apr 16 Je hebt al vroeg jongen, bij mij zijn ze toevallig gisteren uitgekomen.Op dit moment hebben de merels moeite met het vinden van levend voer. Uit wanhoop wordt er dan maar zaad in de bekkies geduwd, wat de jongen niet kunnen hebben.Het zaad lijkt op gerst.
April 16, 2024Apr 16 Author Hopelijk heeft jouw nest meer geluk dan het mijne! Afgelopen vrijdag werd het door een kat uit onze taxus geslagen; een paar beestjes lagen zwaar verminkt op de grond. De enige overlevende stierf een dag later in m’n handen na een valpartij. Geen idee hoe oud het was. Dit onbekende voedsel was niet geliefd blijkbaar; het nestje lag er vol mee. Ik dacht inderdaad ook aan gerst o.i.d. We gaan nu maar op zoek naar middelen om de taxus te beschermen tegen katten…