Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb een tak wisteria (blauwe regen) uit de tuin van een vriendin. Hij is in de grond met de heggenschaar doorgeknipt. De tak heeft een aantal wortels (zie foto). Kan ik deze in mijn tuin zetten? Eerst op water zetten?

IMG_7281.jpeg.62f0e0678483f1a21ae6376579393157.jpeg

Dit is een afleggen, maar ik heb soortgelijke situatie met worteluitlopers van kwetsen ed en bij druivestekken. Een wind en zonbeschutte plek zoeken en grond vochtig houden. Soms droogt het groen gedeeltelijk in en meestal stokt de groei bovengronds. Maar geef het tijd en verplant in najaar naar definitieve plek.

Op water minder succesvol lijkt mij, groen blijft groeien en wortelgroei valt wasrschijnlijk tegen, dan komt de klap later en is groter. Maar met wisteria heb ik feitelijk geen ervaring, probeer anders gewoon. Succes