Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet te veel verstand van tuinzaken. Een halfjaar geleden ben ik verhuisd en woon ik aan de rand van een landweg. Tussen de weg en onze tuin staan wilgen en deze werden de week voor Pasen ineens geknot. Ik heb lang niet op het platteland gewoond, maar ben er wel opgegroeid en kan mij herinneren dat het knotten iets was wat in de winter gebeurde. Deze wilgen stonden al in bloei, met mooie, sappige, nieuwe groene blaadjes. Online lees ik dat je een wilg dan niet moet knotten. Tot nu toe heb ik ook nog geen enkel nieuw sprietje groen op de bomen kunnen vinden. Mijn vraag: zijn deze wilgen echt op het verkeerde moment geknot, of gaan ze over een tijdje gewoon weer mooi uitlopen?

Alvast bedankt!

Wilgen zijn taai en ik denk dat je eventjes geduld moet oefenen. Maar ik ben er van overtuigd dat je blij verrast zult zijn over enige tijd. :thumbup:
  • Author
Bedankt voor je reactie! Leuk, ik ben benieuwd! Toch atlijd even schrikken, die stompjes. Wel leuk dat het uitzicht op die manier ieder jaar anders is :D