Posted April 29, 2024Apr 29 Hallo allemaal,Twee maanden terug hebben wij een clematis “Ville de Lyon” geplant in de tuin. Hij stond volop in bloei en maakte veel nieuwe takken aan. Sinds een week lijkt het berg afwaarts te gaan en worden de takjes wit, de bladeren na verloop van tijd bruin gevlekt en droog. Er groeien wel nieuwe grote knoppen aan en ook vormen zich nog steeds nieuwe takjes. Wat kan dit zijn? En wat kan ik hier nog tegen doen? Is het gedaan met deze clematis? Ik hoop dat iemand kan helpen.Groetjes Leonie
April 30, 2024Apr 30 Hoe kan het dat je 2 maanden geleden een bloeiende ville de lyon hebt, als deze plant pas over een maand kan bloeien?Jouw plant heeft meeldauw.
April 30, 2024Apr 30 Author Hoe kan het dat je 2 maanden geleden een bloeiende ville de lyon hebt, als deze plant pas over een maand kan bloeien?Jouw plant heeft meeldauw. Bedankt voor je reactie! Excuus ik bedoel “groeiende” in dat geval, er kwamen enorm veel nieuwe takjes en knoppen in de afgelopen maanden. Ik had al het gevoel dat het meeldauw zou zijn. Kan ik daar nog iets tegen doen? Of wat zou jouw advies zijn? Ik vind het zo “zonde” om de hele plant te snoeien als die ook nog veel nieuwe takken en knoppen heeft. Ik hoor het graag!
April 30, 2024Apr 30 Meeldauw heeft vaak met het weer te maken, te nat of te droog, of met de grond, te nat of te droog. Bij goede zorg groeit de plant er wel doorheen.
May 2, 2024May 2 Een grootbloemige Clematis is niet op zijn plaats tegen een muur! Die is beter af in een border met struiken waar die doorheen kan groeien!Wil je toch een Clematis tegen de muur hebben plant die er dan een eind vandaan en leidt de plant terug naar de muur!De voet van een muur is meestal erg droog! En Ville de Lyon is IMHO niet de beste cultivar en zeker niet de sterkste!