Posted May 6, 2024May 6 Beste mensen,Momenteel zijn wij bezig met de voorbereidingen om graszoden te leggen. Wat hebben we gedaan:- tuin omgespit- zoveel mogelijk klei/zand verwijderd zodat er een laag van ong 10 cm aan zwarte aarde overblijft- onkruid verwijderdNog doen- bemesten met gedroogde mestkorrels- 1 cm gezonverbeteraar aanbrengen voor het leggen van de zodenAlleen weet ik niet goed wat ik met de klimplant en magnolia moet doen.Het idee is om deze te behouden en de graszoden er omheen te leggen, alleen is dit een goed idee?Merk dat de magnolia behoorlijk veel oppervlakkige wortels heeft.Hoor graag of het behouden van de klimplant en magnolia een optie is.Zie de foto's voor meer info.
May 6, 2024May 6 Je kunt beter weg van de Magnolia blijven en niet gaan rotzooien onder de struik! Het wortelstelsel hiervan is heel gevoelig of je kunt deze beter rooien als je liever gras hebt!Ik persoonlijk zou in dat mini tuintje eerder vaste planten zetten die combineren met het aanwezige!Met gras op die plaats is het meer een soort van(gras met stenen) woestijn! Ik zou zeggen niet doen! Het resultaat zal iets van prutswerk worden!
May 6, 2024May 6 Author Ik begrijp het, er stonden ook eerst mooie planten. Alleen is de tuin totaal niet kind vriendelijk. Idee is om gras te leggen zodat de kleine hier op kan spelen. Ik ga de klimplant verwijderen.
May 6, 2024May 6 Ik begrijp het, er stonden ook eerst mooie planten. Alleen is de tuin totaal niet kind vriendelijk. Idee is om gras te leggen zodat de kleine hier op kan spelen. Ik ga de klimplant verwijderen. ~Wat bedoel je met kindvriendelijk? Ik begrijp die term eigenlijk helemaal niet....Ik ben al wat ouder en (vroeger was de tuin nog vol met planten en bloemen met nagenoeg geen bestrating)Dat je kind leert wat een woestijn is en alleen op het gras mag?(kan je dan niet beter verhuizen?)Want de bestrating gaat nog een dingetje worden of is dat wel kindvriendelijk?(vallen en opstaan en dan naar de eerste hulp omdat er wat gehecht moet worden )