Posted May 10, 2024May 10 Beste mensen,Ik heb dringend hulp nodig! Mijn tuin is volledig overgenomen door mieren. Hoewel ik weet dat mieren overal te vinden zijn, is de situatie nu echt onbeheersbaar geworden. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zodra het buiten warmer wordt, is het zelfs onmogelijk om in de tuin te zitten. Mijn tuin is deels betegeld en deels bedekt met gras. De tegels zijn allemaal verzakt omdat de mieren eronder graven, en ik moet om de twee dagen grond en zand wegvagen dat ze hebben opgegraven. Ik heb zelf al wat dingen geprobeerd, zoals het mengen van borax met suiker, het gebruik van azijn en zelfs het plaatsen van koperen munten, maar niets lijkt te helpen. Ook heb ik insectenbestrijdingsmiddelen van de winkel geprobeerd, en hoewel deze wel tijdelijk effect hebben, komen de mieren na twee dagen gewoon weer terug. Ik ben ten einde raad. Kunnen jullie alsjeblieft helpen? Edit: Ik heb nooit etensresten of afval in de tuin.Edit: Zojuist contact opgenomen met ongediertebestrijding, zij mogen niks in de tuin doen alleen binnenshuis.
May 10, 2024May 10 Neem anders eens contact op met eis@ naturalis.nl. misschien heb je wel een exoot in je tuin, die zijn vaak moeilijk of niet te bestrijden.