Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal, ik ga 35 m2 graszoden leggen. De ondergrond is deels geel zand en deels tuinaarde. Ca 20 cm dik, daaronder ligt klei. Bovenkant ligt 10cm onder het maaiveld nu. Ik heb gelezen dat lavasplit best geschikt is in de ondergrond. Hier heb ik >3m3 van liggen nog. Mijn idee is om de tuin om te spitten, op te mengen met de lavasplit en daarop 10cm tuinaarde aan te brengen. Walsen, egaliseren en dan de graszoden er op te leggen.

De tuin ligt nu braak en er blijft geen water op staan na flinke regen.

Jullie mening?

Wat bedoel je precies met tuinaarde? Bedoel je bemesten tuinaarde uit zakken?
  • Author
Onbemeste teelaarde. Zwarte grond.
Probeer er voor te zorgen dat alle soorten zand, grond, klei en lavakorrels zo veel mogelijk en zo diep mogelijk met elkaar gemengd worden. Voorkom dat er verschillende lagen op elkaar gestapeld worden. Gras wortelt veel dieper dan je denkt. Hou er rekening mee dat gemengde grond veel lucht bevat en dat de grond nog in zal klinken.
  • 7 months later...

hoe is het verlopen met het mengsel van klei zand en lavasteen?

ben wel benieuwd naar het eind resultaat