Jump to content

Featured Replies

Posted

Begin mei was de wilg helemaal mooi groen uitgelopen. Deze fungeert als een natuurlijke parasol en houdt ook fijn het licht van de flat achter ons weg.

Anderhalve week geleden viel me op dat er blad uitviel en deze week werd hij helemaal kaal.

Vandaag ben ik eens goed gaan kijken en aan het einde van de takken hangen bosjes met kleine beestjes.

Ik hoop dat het nog te redden is en hoop dat iemand advies kan geven hoe ze moeten worden bestreden?

IMG_2426.jpeg.4671e2a4c5ebf7fdeaf7c590501456a3.jpeg

• Author

Een iets betere foto

IMG_2428.jpeg.7af0725eb1020d0e9134b42aab7f86cb.jpeg

Wat je ziet zijn poppen, waaruit wat later gevlekte wilgenhaantjes komen. Dat zijn kevertjes die wat op lieveheersbeestjes lijken, maar je wilg kaal kunnen vreten. De wilg loopt meestal weer opnieuw uit.
  • Author

Dank voor je reactie, dat klinkt aannemelijk want hij is alleen in de top/kroon nog met blad en de zij- en onderkanten zijn helemaal leeg.

Is er ook een advies voor aanpak/bestrijding?

Nee, de natuur zijn gang laten gaan. Het tijdperk van alles wat we niet leuk vinden doodspuiten is voorbij. Er komt vanzelf een evenwicht als sluipwespen en vogeltjes de rupsjes en kevertjes aan gaan pakken.
  • Author
Ok, fijn om te weten, nu maar hopen dat de natuur snel in actie komt dan :thumbup: :thumbup: