Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Ik heb onlangs bruine plekken opgemerkt in mijn bodembedekker(dwergmispel).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn ? En mogelijke oplossing ?

Ik vermoed wegens teveel regenval of door Bofix, een bestrijdingsmiddel tegen tweezaadlobbig onkruid in gazons dat

daar per ongeluk is op leeggespoten. Zou dit laatste kunnen ?

IMG_1834.jpg.02e515b3d8aca99270d582cb895300f8.jpg

Dat laatste is het meest plausibel. Omdat de meeste onkruidbestrijdingsmiddelen tegenwoordig niet meer zo sterk zijn, ga ik ervan uit dat de plant weer opnieuw uit zal lopen.
  • Author

Hallo,

Bofix wordt gebruikt voor het verwijderen van onkruid door de boeren voor hun weilanden, braakliggende terreinen, enzovoort. Ik had nog een restant staan en gebruikte het voor mijn gazon. Het resultaat is steeds dik in orde. Alleen enkel in grassen te gebruiken.

Jammer genoeg is er waarschijnlijk ook van op mijn bodembedekker geraakt zoals jij ook vermoedt.

Het hangt er natuurlijk van af hoe geconcentreerd je het gemaakt hebt. Dus jij stelt niet voor om de bruine gedeeltes weg te snijden maar het zo te laten ?

Bedankt voor je tijd.

Groeten,

De kans is groot dat alleen het blad dood is en dat de takken weer uit gaan lopen. Wegknippen kan altijd nog.
Ik ken bofix niet, maar lees net dat er oa. MCPA in zit, en dat is toch wel een straf middel. Afwachten is het advies.