Posted July 15, 2024Jul 15 Hallo!Sinds vorige jaar ben ik bezig om een fruit tuintje aan te leggen en een moestuintje. Dit allemaal zonder ervaring en allemaal op goed geluk! In mijn bramen struik groeit een dikke lange steel met blad maar geen bloemen. Moet ik deze laten zitten of moet ik deze weg snoeien? Ik heb in de lente poot uien gepoot en toen het loof geel werd en ging "liggen" heb ik ze geoogst... Alleen zijn het allemaal kleine bolletjes ipv 1 bol (het lijkt wel knoflook). Heb ik hier iets verkeerd gedaan of ligt het gewoon echt aan het weer? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat antwoorden Groene groet van mij
July 15, 2024Jul 15 Die dikke scheut in je braam is heel belangrijk. Daar komen volgend jaar zijscheuten aan met bloemen en dus later bramen. Zeker laten zitten dus.Die ui, was dat geen sjalot?Als het echt een ui is, dan zijn ze slecht gegroeid en dat zou kunnen wijzen op slechte of arme grond. Kan natuurlijk ook aan het bar slechte weer liggen.
July 15, 2024Jul 15 Author Bedankt! Deze laat ik dan mooi zitten! Ik heb het gekocht als gewone ui.... Maar ze zijn wel eetbaar alleen wat klein van stuk en wat meer werk dan een "gewone" ui. Probeer het volgend jaar gewoon weer!Nogmaals dank!