Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier, de rede dat ik een account heb gemaakt is omdat ik problemen heb met het naar buiten verplaatsen van mijn peperplanten. Ik woon nog thuis, en dit is de eerste keer dat ik deze planten kweek. Het zijn rawit, jalapeno, habanero, choc habanero, madame jeanette en carolina reapers.

Mijn peperplanten heb ik vanaf zaadje grootgebracht en ze varieren in groote van 6 cm hoog met wat bladeren tot planten die de eerste pepers al hebben. Ik heb ze altijd binnen gehad.

Nu komt het probleem, het zijn er nogal veel en ze moeten het huis uit van mijn ouders. In mijn achtertuin heb ik een plastic kas waar ze in moeten komen te staan.

Ik heb eerder planten naar buiten verplaatst en ze gedurende een week steeds langer buitengezet om ze zo te laten wennen. Bij de peperplanten lijkt het alleen niet zo te werken. Ik heb zojuist de planten in de kas gezet (die een stuk warmer is dan de kamer waar ze eerst stonden) en was van plan om ze een uurtje te laten staan voordat ik ze weer naar binnen haal.

Dit is alleen 5 minuten geworden... de planten begonnen zo slap te hangen dat ik ze niet durfde te laten staan. Nu staan ze weer binnen en trekken ze gelijk bij.

Mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik mijn planten laten wennen aan hun nieuwe omgeving? Ik heb 2 weken om ze in de kas te krijgen.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Groetjes, Qianie

Niet met 25 of 30 graden naar buiten brengen. Wellicht een idee om ze in de in de namiddag in de kas te zetten en ze daar laten overnachten.

De planten zullen sowieso moeite hebben met de overgang. Dat slap hangen is een soort zelfverdediging van de plant tegen het grote verschil in lichtintensiteit. Dus een beetje slaphangen is niet zo erg. Wordt het de eerste dagen te warm of te heet, dan kun je de planten op het heetst van de dag buiten de kas maar niet in de volle zon zetten.

• Author
Bedankt voor het advies! Dan zal ik beginnen met ze in de avond erin zetten en hopelijk kan ik het dan vanaf daar opbouwen.