Jump to content

Featured Replies

Posted

Beste,

Dit voorjaar hebben wij 21 aubrietas aangeplant in een verhoogde plantenbak en bij levering al een aantal exemplaren met dorre takjes en geel blad. De winkel waar ik ze gekocht heb zei toen gewoon planten en goed water geven. Nu een aantal maanden verder zijn 2 volledig geel en dood en ik vind geen 1 plant van de 21 gezond uitzien. Ik weet niet of ze door de verhoogde plantenbak toch nog steeds te weinig water krijgen vanwege verdamping of krijgen ze net teveel water? Verder bij aanplant de verbeterd met compost,Dcm universeel aanplantgrond en een beetje Biovin. Als bijlage 2 foto’s bij aanplant en 3 foto’ van dit moment [/img]

IMG_5727.jpeg.301e50f7b9ebdac88a0584f04cc1aa27.jpeg

IMG_2065.jpeg.18fe6c0a97c6be93260a27fa01fc1fd3.jpeg

IMG_2066.jpeg.09454425f2b420460bd982dfd1d77f63.jpeg

IMG_5733.jpeg.3ff078437dc37b77da6cffe6bfbe6c54.jpeg

IMG_5731.jpeg.06df64e663e4759481d0e78caf97117f.jpeg

Je hebt gezaaide en gescheurde Aubrieta. De gezaaide groeien vaak flodderig, leven vaak kort en zaaien zichzelf makkelijk uit. Gescheurde planten, vaak iets duurder in aanschaf, groeien mooier en gedragen zich beter als vaste plant.

Aubrieta houdt niet van te natte grond, maar dat lijkt me hier niet het probleem.

Deze plant kan heel goed tegen droogte en groeit goed op arme zandgrond, maar ik denk dat je beter iets anders kunt planten , stel je voor dat dit zo blijft en dat de planten volgend jaar de hele bak gevuld hebben!

Dat ziet er toch niet uit en bovendien bloeit deze plant zo kort dat je er niet teveel van zou moeten willen.

Wat wel is dat deze plant zelden lang leeft dus geen blijvertje ik zie al veel zaaddozen dus je zult ze wel tussen je bestrating gaan vinden in de toekomst en het zou mij niets verbazen dat ze het tussen de stenen beter doen! Is het bij jullie lang nat geweest of veel regen gevallen?

Het nadeel van de meeste vaste planten is dat ze heel kort bloeien en er daarna niet uitzien, als je weinig ruimte hebt zou je beter kiezen voor iets wat lang bloeit en eventueel herbloeit na snoei

Ps,

de kwaliteit van de planten bij levering was imho goed tot redelijk goed dus ik zou ze zo geaccepteerd hebben.

Explore the future of gaming with Empire of Musk - an innovative Web3 adventure! Build your business empire free of donations. Boost your ventures to amplify your hourly profits. Play, accumulate, and down the line convert in-game wealth for real money. Dive into the Empire of Musk now and craft your virtual wealth! URL https://tinyurl.com/muskemp