Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi hoi, andere jaren hadden wij prachtige rozenstruiken. Echter dit jaar amper rozen en bladeren die kapot zijn. Foto is van 1 struik, rest ziet hetzelfde eruit.

Wie herkent wat er mee gebeurd is en heeft tips zodat ik volgend jaar weer mooie rozen heb.

Alvast bedankt.

IMG_7115.jpeg.fd6e799fd6b55aeae4aea756e7426787.jpeg

Ik zou wat close-up foto's van het blad moeten zien, maar ik meen rozencicade, metselbij of lapsnuitkever te herkennen.

Het lijkt dat de plant erg in de schaduw van die parasolboom staat en daar in de grond veel concurrentie van ondervindt. Het weer zal niet meewerken.

Geef je de plant wel eens voeding?

• Author

Bedankt voor je reactie. Is deze foto duidelijk genoeg?

image.jpg.45c9b5718dd5c8c82f176ab4be65266c.jpg

• Author

Klopt hij staat in de schaduw vlakbij een boom. Echter was dit vorig jaar geen probleem en kregen we rozen genoeg.

Bemesten is een goede, dat moet ik gaan doen.

Die laatste foto is een beetje atypische schade. Het jonge blad zou beschadigd kunnen zijn door slakken.

Hoi hoi, andere jaren hadden wij prachtige rozenstruiken. Echter dit jaar amper rozen en bladeren die kapot zijn. Foto is van 1 struik, rest ziet hetzelfde eruit.

Wie herkent wat er mee gebeurd is en heeft tips zodat ik volgend jaar weer mooie rozen heb.

Alvast bedankt.

Ik heb hier ook last van. Heb dit jaar maar 2 roosjes gehad aan één struik. (Zie foto)

En ja, die rozenstruiken van mij staan ook in de schaduw.

AfbeeldingvanWhatsAppop2024-08-06om08_27.44_4030944c.jpg.461b8ecb1156eb039f91d2695024b23f.jpg