Jump to content

Featured Replies

Posted

Is het mogelijk dat eikels van een grote eikenboom dakschade kunnen geven aan wat oudere dakpannen wanneer de takken teveel overhangen?

Ik hoor graag de ervaringen.

Alleen als je ze met een geweer afschiet kunnen ze schade aan de dakpannen veroorzaken. Je moet banger zijn voor verstopping van de dakgoot en de afvoer.
  • Author

Dank voor je reactie Peterplant,

Ik heb helaas beide maar dan zonder geweer. Mijn dak is een lessenaarsdak, misschien dat dit gevoeliger is. Ik heb vorig jaar mijn dak vernieuwd maar met de oude dakpannen die nog prima waren volgens iedereen. Onder de boom nu weer vele dakpannen kapot. Hoe dan?

Alleen als je ze met een geweer afschiet kunnen ze schade aan de dakpannen veroorzaken. Je moet banger zijn voor verstopping van de dakgoot en de afvoer.

Als je met alle kracht die je hebt een eikel op een dakpan gooit en de dakpan gaat kapot, dan zijn het wel heel erg tere en zwakke dakpannen.

Ik kan me het niet voorstellen. Hoe ze dan wel kapot gaan durf ik niet te zeggen. Is er iemand overheen gelopen?