Posted September 30, 2024Sep 30 Sinds dit jaar heb ik dit plantje in mijn gazon. Het begon vrij onschuldig op een enkele plaats, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid over bijna het hele gazon en begint het er langzaam op te lijken dat dit plantje de overhand gaat krijgen als ik niets doe.Ik heb het gazon in april nog geverticuteerd overigens.Kan mij misschien iemand zeggen wat de naam van dit ongewenst plantje is en hoe ik er weer vanaf kom?
September 30, 2024Sep 30 Zo te zien is het draadereprijs.Onkruid of wilde planten in het gazon, de een vind het prachtig, de ander wil alleen gras zien.Wil je alleen gras zien, dan moet je het gras zo hard laten groeien, dat alle onkruid, mos en wilde planten overwoekerd worden door het gras. Dus veel mest geven waar voldoende stikstof in zit. Begin daar trouwens volgend jaar april mee, nu niet meer.Verticuteren, onkruid bestrijden en kalk strooien hebben geen effect.