Posted October 3, 2024Oct 3 Ik heb een witte, en blauwe, streptocarpus saxorum staat nu nog buiten, en bloeien nog steeds.Maar kan ik deze overhouden wanneer de temperatuur daalt, en deze planten binnen zet op een koele plek.Of is het beter stekken te nemen.
October 3, 2024Oct 3 Je kunt de plant vorstvrij overwinteren. Altijd handig om wat stekken te maken voor reserveplanten. Altijd leuk om weg te geven als je ze niet nodig hebt.
October 4, 2024Oct 4 Als je de ruimte hebt om de plant goed over te houden kun je dat doen! Heb je allerlei kunst en vliegwerk nodig omdat je geen geschikte plaats hebt kun je beter nieuwe kopen!Voor stekken zou ik denken dat het in Nederland al aan de late kant is of je zou met kunstlicht en verwarmde bodem moeten kunnen werken! Ik persoonlijk zou dat zelf stekken alleen doen bij grotere hoeveelheden omdat het anders niet loont!Ps ik heb 24 augustus hier de laatste stekken van perkplanten voor dit jaar gemaakt(in ongestookte en onbelichte tunnelkas) eind januari pak ik het stekken weer op onder dubbel plastic(een tunnel in een tunnelkas) ik stek hier omdat ik planten verkoop en wat ik verkoop is hier niet gangbaar of duur...ik begon ooit om dat een na laatste.
October 4, 2024Oct 4 Author Je kunt de plant vorstvrij overwinteren. Altijd handig om wat stekken te maken voor reserveplanten. Altijd leuk om weg te geven als je ze niet nodig hebt. De blauwe kun je volop kopen. Maar de witte ontdekte ik vorig jaar bij een plantenkwekerij en wil wel een poging wagen.
October 4, 2024Oct 4 Author Als je de ruimte hebt om de plant goed over te houden kun je dat doen! Heb je allerlei kunst en vliegwerk nodig omdat je geen geschikte plaats hebt kun je beter nieuwe kopen!Voor stekken zou ik denken dat het in Nederland al aan de late kant is of je zou met kunstlicht en verwarmde bodem moeten kunnen werken! Ik persoonlijk zou dat zelf stekken alleen doen bij grotere hoeveelheden omdat het anders niet loont!Ps ik heb 24 augustus hier de laatste stekken van perkplanten voor dit jaar gemaakt(in ongestookte en onbelichte tunnelkas) eind januari pak ik het stekken weer op onder dubbel plastic(een tunnel in een tunnelkas) ik stek hier omdat ik planten verkoop en wat ik verkoop is hier niet gangbaar of duur...ik begon ooit om dat een na laatste. Bedankt voor de tips.Maar jij woont ook in een ander klimaat/land dus kan ik niet zo goed een vergelijking maken