Posted October 10, 2024Oct 10 Hallo iedereen,het is misschien een vraag waar niemand antwoord op heeft omdat het anders al geprobeerd zou zijn. toch ben ik benieuwd of iemand een idee heeft. er is een plek waar de Japanse duizendknoop groeit in een landschapselement (elzensingel) niet van de gemeente en dus kan niemand ons helpen met bestrijden. toch zie je de duizendknoop bijna nooit groeien op donkere plekken zoals naaldbossen of onder een conifeer. zijn er planten die sterker zijn dan de duizendknoop welke ik er tussen zou kunnen planten? ik zat zelf te denken aan olifantengras/reuzenriet of een sterke groenblijvende struik/boom. de soort moet natuurlijk niet erger zijn dan de duizendknoop. het is een experiment.
October 10, 2024Oct 10 Stel je zou er een blok Taxus doorheen planten, dan duurt het al vele jaren voordat de Taxus zo groot en dicht is dat de duizendknoop het opgeeft, de Japanse duizendpoot is dan waarschijnlijk al buiten de Taxus gegroeid.Wat ze noemen: er is geen kruid tegen gewassen.Consequent, enkele jaren lang de plant zeer regelmatig weghakken in de hoop dat je hem uitput schijnt de enige eenvoudige oplossing te zijn.