Jump to content

Featured Replies

Posted

Is het mogelijk om sedummatten op kleigrond te leggen, als bodembedekker? Het gaat om een ca. 30m2 (half)zonnig stukje grond, waar een tuinzitje is en waar af en toe op gelopen wordt.

Ik lees online verschillende adviezen mbt drainage en wel/niet worteldoek.

We zijn op zoek naar een duurzame, onderhoudsvriendelijke oplossing. Er ligt nu (sinds 3 jaar) worteldoek met houtschors/snippers, maar dit is inmiddels bijna compost en zit vol met onkruid.

Ik heb hier smeerwortel staan dat is imho de beste bodembedekker op kleigrond. ER komt nagenoeg geen onkruid doorheen, ik ben van mening dat het niet de mooiste is maar wel de beste.

Ik heb een hele grote tuin en ben begonnen om de basisstructuur wat te veranderen vanwege het vele onderhoud, ik heb de plant ook al in andere tuinen toegepast en met succes.

je hoeft er zelden wat aan te doen en groeit razendsnel dicht en trekt veel hommels aan en helaas je kunt er niet op lopen maar dat gaat met Sedum ok niet!20231202_131947.jpg.7924a9c49a9d76cdad8c8b3ccae117e2.jpg

je ziet hier een combinatie met Phlomis op de voorgrond. het is misschien niet het antwoord wat je zoekt maar mogelijk een oplossing.

Edited by Batdah

20231003_074641.jpg.15cf1afb4fa3cafa7bdcf4a70ebeec0c.jpg

dit is in de winter genomen de plant bloeit hier wel 6 maanden met creme bloemen

20220321_153645.jpg.4480d8c247f73970f4eec9e21f9527a9.jpghier de bloei, de naam op het label is onjuist maar ik heb geen andere foto nu

De sedummatten zijn in ieder geval niet geschikt.

Zonde van je geld.

De suggestie van Batdah kun je nog uitbreiden met Trachystemon orientalis en Geranium macrorrhizum.