Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Ik heb 2 Japanse Lugisters op stam in mijn tuin staan, althans… dat heb ik mij ooit laten vertellen. Mocht het wat anders zijn hoor ik het graag. Ze worden nu een beetje groot voor de border waar ze staan. Zijn deze helemaal terug te snoeien tot de stam (net als een wilg) of verpest ik dan de hele struik?

Plaats even een foto of geef de wetenschappelijke naam. Volksbenamingen zeggen mij niet zoveel..
  • 4 weeks later...
  • Author

image.jpg

Op de kop, excuses.

Vriend Google noemt dit een (Ligustrum japonicum 'Texanum')

Ik zou er mooie bollen van snoeien. Je kunt best diep insnoeien.

Terugknotten kan, maar dan duurt het een jaar of 2 voordat je weer toonbare planten hebt.

Wat een mooie Ligusters, ik zou adviseren die niet zo kort te maken (maar het kan zeker wel)...geef ze wat meer ruimte en zie ook dat ze prachtig bloeien en later hele mooie bessen dragen......mijn advies laat ze uitgroeien...

• Author

Het zijn prachtige struikjes maar ze worden nu gewoonweg te groot. Zeker voor de relatief kleine border waar ze instaan. Ik dacht ze helemaal tot de stam terug te snoeien en ze weer ‘opnieuw’ laten beginnen

Alleen de buitenste laag heeft blad dus als Ik ‘m verder terug snoei is het sowieso al kaal dus kan mijn inziens er nog wel wat extra’s af

Edited by Daann
Toevoeging