Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi!

Afgelopen maanden is mijn avocadoboom erg in de rui, er komen alleen maar weinig bladeren voor terug. Bij groeit bovenaan nog wel wat, maar steeds minder. Is dit het einde van de boom of zou hij nog te redden zijn?

Hij heeft eerdere winters wel overleeft, wel in een ander huis, maar vergelijkbare temperaturen. Toen verloor hij bijna geen blad.

Ik hoor graag of iemand hier wat meer ervaring mee heeft. Alles wat ik op internet kan vinden matched niet met mijn probleem.

Thanks!!!

Michel

image.jpg.dc28ac310d50300c3a58e24589bc6492.jpg

image.jpg.a36ba9d24722ed8b2e7ee01b14e27d65.jpg

Die staat veel te donker en( ik denk) dat die in een pot zonder afwateringsgaten staat dus 1 en 1 is begin van het einde.. komt nog bij dat dit geen kamerplant is..
  • Author
Zou hij nog te redden zijn denk je? Ompotten en UV lampje? Stuk van de top afknippen?

Ja dat zal zeker het verschil uitmaken, zeker als je een pot met drainagegaten neemt!

Ik persoonlijk zou de boom diep terugsnoeien en gewoon op een zonnige warme standplaats zetten...de UV lamp zou ik alleen doen als dag verlening in de winter maar ik denk dat dat zonde van de moeite is!