Posted February 13Feb 13 Hallo allemaal, we hebben vorig jaar een mooi grote tabaksplant gekocht voor in onze woonkamer. De laatste weken verliest het erg veel bladeren en wordt het steeds meer een kale tabaksplant.Hij staat voor het raam en wordt af en toe gedraaid voor voldoende licht. Verder gebruik ik een vocht meten en zorg ik dat hij volgens mij niet teveel of te weinig water krijgt. De bladeren die hij verliest hebben van binnenuit een wat bruinere kleur. Dus weet eigenlijk niet meer wat te doen. Wie kan advies geven?
February 13Feb 13 Staat de plant in een pot zonder afwateringsgaten? Wat je laat zien lijken nl wortelproblemen maar kan ook koude schade zijn? Beiden geven hetzelfde beeld!Dat je de plant geregeld draait is heel goed, maar deze plant wil geregeld veel water gevolgd door periodes droogte...dus een grote hoeveelheid water en daarna wachten totdat de kluit droog is...zo spoel je de kalkzouten en voedingsrestanten uit de kluit!Het is een Ficus en die wil heel veel licht, het liefste een zonnige plaats en deze ficus is nogal kouwelijk dus niet onder de 15 graden!