Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi beste groenevingersvrienden!

Ik heb een vrij specifieke vraag, we zijn verhuisd naar een tuin waar een boom staat, die rondom de wortels helemaal dicht is gegroeid met struik/heesters. De boom wil ik opzich wel houden, maar die struik groeit in de zomer gigantisch snel en vind ik ook niet mooi.

Maar hoe krijg ik die weg zonder de boom te beschadigen? Ik zat te denken misschien met de hogedrukreiniger zoveel mogelijk los spul weg te spuiten en dan met een reciprozaag proberen de takjes weg te halen maar je hebt totaal geen werkruimte. Met een gewone snoeischaar en takkenschaar kom je er iig niet doorheen.

Ik hoop dat jullie creatieve ideeën hebben!

PXL_20250218_150016088.jpg

PXL_20250218_150022835.jpg

Dit lijkt me de onderstam die aan het uitlopen is....je kunt dit steeds kort knippen maar het zal altijd terug komen...maw je komt er nooit vanaf!

Lijkt inderdaad op een onderstam van een appelboom. Elke tak die je afknipt komen er twee of meer voor terug. De vorige eigenaar heeft het al jaren geprobeerd. Je zou met een hogedrukreiniger de basis van die scheuten tot aan het punt waar ze uit de stam of de wortels komen schoon kunnen spuiten en de scheuten zo diep mogelijk er uit breken. Kans op weer uitlopen is groot.

• Author

Oké bedankt voor het delen van jullie kennis! Niet wat ik wilde horen maar fijn om te weten waar we aan toe zijn 😅