Posted February 19Feb 19 Bij onze nieuwbouwwoning heeft de aannemer in januari klimop geplant tegen het hekwerk. Moeten we de bamboestokjes verwijderen? Hoe kunnen we de plantjes het beste door het hekwerk weven? Omhoog of juist horizontaal? Per plant groeien nu ongeveer 3-4 takken. Moeten we nog wat anders doen om een dicht begroeid hekwerk te krijgen?
February 20Feb 20 Probeer de scheuten die dit jaar gaan groeien netjes te verdelen door ze door het gaas heen te vlechten. Zorg er vooral voor dat de onderkant goed vol geleid wordt. Geef de planten ook wat voeding.
February 20Feb 20 Author Bedankt Peterplant! Ik stel vast een blonde vraag, maar leid ik de scheuten omhoog (er zit dan 5 cm tussen de scheuten) of is het beter om ze opzij en/of schuin door het hekwerk te leiden? Wat is het beste?Met wat kan ik het beste mesten?
February 21Feb 21 Zorg vooral dat de onderkant goed vol wordt, de bovenkant gaat vanzelf . Dus naar links en naar rechts vlechten van enkele scheuten. Bemesten kan met een algemene mest, hoeft niet speciaal voor klimop te zijn. Op elk tuincentrum te koop.
February 21Feb 21 En je mag je mag de planten ook al toppen! Direct na het aanplanten is het meestal aan te raden om klimop meteen te toppen. Met toppen knip je de klimop bovenaan af. Door het toppen groeit de plant meer de breedte in, doordat deze zijscheuten krijgt.