Posted March 1Mar 1 Hoi hoi, Mijn fycus staat nu sinds juni’24 en sinds het najaar laat hij blad vallen. Ook heb ik wat wolluis en spint moeten weghalen. Maar sinds een week of 2 begint hij er steeds slechter uit te zien. Hij krijgt bruine vlekken, z’n bladeren hangen slap, nog weer 3 bladeren laten vallen en sommige bladeren kleuren geel. Ook vind ik het lastig in te schatten hoe ik hem precies genoeg water/voeding geef. Heeft iemand wat tips om onze Fycus weer een blije plant te maken? Alvast bedankt!! Ps: op een of andere manier plaatsen de foto’s onderste boven..
March 1Mar 1 Author Ja, wel met hydrokorrels! Maar twijfel om hem terug te plaatsen in een plant container met drainage gaten!?
March 1Mar 1 Het is echt onmogelijk om een plant voor langere tijd in leven te houden in een waterdichte pot met een laag hydrokorrels op de bodem.
March 2Mar 2 Author Dat blijkt wel ja! Ik heb hem inmiddels gepot in een kweekpot met drainage gaten en flink water gegeven onder de douche. Hier en daar wat slechte bladeren gesnoeid. Hij staat er vandaag al een stuk blijer bij!