Posted March 3Mar 3 Goedemiddag allemaal,Ik zal me even voorstellen ik ben Natascha en woon sinds 1,5 jaar in een woning met daarbij een grote tuin.Op dit moment hebben wij een ontzettend mooie bloesemboom naast onze woning staan(staat in knop). Afgelopen jaar is er bij een storm een grote tak afgebroken. Nu zie ik per toeval dat er op de plek waar dit is gebeurd er ontzettend veel houtworm te zien is. Op de dikke stam zitten behoorlijk wat zwammen en op andere takken ook, er zijn zijn zelfs een aantal nieuwe zwammen bijgekomen..Nu vroeg ik mijzelf af zou het voldoende zijn om enkel de tak waarbij zichtbaar is dat er houtworm inzit eraf te zagen? Of dat wij toch afscheid moeten gaan nemen van deze mooie boom…Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties. Ik zie er graag naar uit.Groeten Natascha R
March 4Mar 4 Zie antwoord van Tuinprins op het andere forum.Toevoeging van mij: deze boom gaat inderdaad op termijn dood, ik zou hem zelf rooien en een nieuwe boom planten, dan hoef je niet naar de aftakeling van deze boom te kijken.