Posted January 19, 201411 yr Hallo,Ik heb zaadjes van geraniums gekregen van een vriendin van mij. Wanneer kan ik deze geraniums het beste zaaien?
January 19, 201411 yr Zaaien van geraniums doe je best vanaf februari-maart-april op een warme plek in de huiskamer, serre of kas. De gewenste temperatuur bedraagt 18-20 °C. Vul de bak met grond tot de rand en vlak de grond af. Druk vervolgens de grond met bijvoorbeeld een stukje hout gelijkmatig aan. Het zaad wordt nu gelijkmatig over de grond verdeeld. Het kan raadzaam zijn om fijn zaad eerst met zand te vermengen.Breng nu met een zeef een laagje aarde over de zaden aan, even dik als de dikte van de zaden. Daarna de aarde met een gieter licht vochtig maken. Tot aan de ontkieming kan je best een glas of stuk folie over de zaaibak of zaaipotjes heenbrengen. Het zaaisel voldoende warm wegzetten.Zaait u in de genoemde periode dan bloeien de geraniums ongeveer in juni.