Schutting maken van betongaas en cortenstaal koker

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Plaats reactie
DAE avatar
Leendert85
Topics

Schutting maken van betongaas en cortenstaal koker

Bericht door Leendert85 » do 24 sep 2020, 21:13

Hoi ik wil graag een schutting maken van betongaas in mijn tuin in Amsterdam. Het gaat om ca 14m schutting. Ik wil graag betongaas gebruiken dat onbehandeld is en dus roest. Om de 1.5m dacht ik palen in de grond te hameren.

Het liefst zou ik cortenstalen koker gebruiken van 40x40 of buis maar ik was in dubio of dat verstandig is en of ik niet beter hardhout kan gebruiken? En hebben jullie advies hoe diep ik zo'n paal moet doen hameren. En als ik hardhout gebruik of ik ze ook nog meot behandelen voordat ze de grond ingaan? Ik woon in Amsterdam en de bovenste laag van mijn tuin is zand. Bedankt!

DAE avatar
WGreenSoltions
Reacties Reacties Reacties

Re: Schutting maken van betongaas en cortenstaal koker

Bericht door WGreenSoltions » zo 06 jun 2021, 20:53

Goedenavond, wat een leuk idee om te maken!

Wanneer je een schutting wilt maken van ongeveer 180/200CM hoog dien je palen te gebruiken van 280CM. Dus de palen gaan dan ongeveer een meter in de grond. Dit zorgt voor een stevig hekwerk. Daarnaast zou ik ze inderdaad zetten om de 150-200CM. Betreft of het nu een buis of koker moet worden is aan u. Wel zou ik er voor zorgen dat ze minimaal 8CM dik of rond zijn. Anders is dit te fragiel voor een zomerse storm of harde wind!

Succes met bouwen!

Groet

Edwin Westerhuis
www.treestore.nl

Plaats reactie