Bemesting vaste planten

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Plaats reactie
DAE avatar
Jope147
Aantal dagen lid Reacties Reacties Topics Topics

Bemesting vaste planten

Bericht door Jope147 » zo 28 feb 2021, 22:26

Kan ik hier even een soort stappenplan voorgesteld krijgen hoe het beste te bemesten gedurende het jaar?
Voornamelijk dan wat betreft het grasperk. Net nieuw aangelegd in het najaar.

Met als voetnoot dat ik vorige week op aanraden van aveve reeds mijn rest van 'organsiche mest voor aanleg gazon' gestrooid heb.
Kon zeker geen kwaad vertelden ze mij en je staat er nu toch mee... Dat hoop ik tenminste, ook al is het nu te laat natuurlijk :oops: ...

Sjannie
Aantal dagen lid Reacties Reacties Reacties Avatar

Re: Bemesting vaste planten

Bericht door Sjannie » za 27 nov 2021, 18:20

Hallo Jope,

een gazon heeft onderhoud nodig. Ik snap niet dat mensen gras in hun tuin willen hebben, behalve dat je er een tuinstoeltje op kunt zetten of een stretcher. Maar als je het eenmaal hebt/wilt hebben, moet je een maaibeleid voeren en inderdaad een bemestingsplan hebben. Hoe je dat doet, kun je overal op internet vinden. Maai laag in het vroege voorjaar en dan steeds een trapje hoger.
Zorg vooral dat je geen pollen krijgt, doordat je te laat maait en het gras in de bloei komt. Daarna is je gazon naar de knoppen.

3x Per jaar kalk strooien en werken met een verticuteerhark -apparaat om mos te verwijderen.
Dat moet eigenlijk voldoende zijn.

Groetjes,
Sjannie
"The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now." :wave:

Plaats reactie