Help! Grindlaag op 30 cm diepte, hoe kom ik daarvan af?
Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Help! Grindlaag op 30 cm diepte, hoe kom ik daarvan af?
Bericht door Saskiah81 » zo 13 feb 2022, 14:18
Hoi, ik kon dit probleem nergens terugvinden daarom mijn vraag hier.
Ik heb een stukje tuin waar echt niks wil groeien. Ik kan hier ook niet dieper graven dan 30/40 cm, dan stuit ik op een laag grind lijkt het wel of bouwgrond? Ik zou dat stuk tuin ook zo graag groen zien. Heeft iemand een goede tip voor mij om dit te verwijderen? Graafmachine is hier geen optie... die zou dan door de woonkamer naar de achtertuin moeten...
Groetjes,
Saskia
Ik heb een stukje tuin waar echt niks wil groeien. Ik kan hier ook niet dieper graven dan 30/40 cm, dan stuit ik op een laag grind lijkt het wel of bouwgrond? Ik zou dat stuk tuin ook zo graag groen zien. Heeft iemand een goede tip voor mij om dit te verwijderen? Graafmachine is hier geen optie... die zou dan door de woonkamer naar de achtertuin moeten...
Groetjes,
Saskia
Re: Help! Grindlaag op 30 cm diepte, hoe kom ik daarvan af?
Bericht door Hilde » zo 13 feb 2022, 15:37
Wat voor grond zit er boven de grindlaag? Wat is het probleem (blijft er veel water staan? Of juist vochtig)? Wat heb je al geprobeerd voor planten? Heb je een foto van de situatie?
- KleineTuinen.nl
Bericht door KleineTuinen.nl » di 15 feb 2022, 10:43
Als het erg zonnig is en droog, kan je denken aan droogtebestendige vaste planten of kruiden.
Mocht het eerder een vochtige plek zijn, kan je denken aan een soort moerasbiotoop met oeverplanten voor de vijver.
Mocht het eerder een vochtige plek zijn, kan je denken aan een soort moerasbiotoop met oeverplanten voor de vijver.
KleineTuinen.nl - Alles over Tuinieren in een kleine tuin
(Tuintips, Inspiratie, antwoord op Tuinvragen en de mooiste planten voor kleine tuinen)
(Tuintips, Inspiratie, antwoord op Tuinvragen en de mooiste planten voor kleine tuinen)
- Francientje
Bericht door Francientje » di 15 feb 2022, 14:27
Hoe groot is dat stukje tuin?
- Francientje
Bericht door Francientje » di 15 feb 2022, 14:29
Hoe groot is dat stukje tuin?
dit bericht is dubbel, dus kan weg
dit bericht is dubbel, dus kan weg
Krijg antwoord op je tuinvraag
Deel tips en ervaringen
Help anderen
InloggenRegistreer Inloggen met Facebook