Hoe kom ik af van het mos in mijn gras?

Stel hier uw vragen of deel uw tips en ervaring over alles wat met water te maken heeft in de tuin, van waterplanten tot fonteinen
Plaats reactie
DAE avatar
Sjors
Aantal dagen lid Reacties Topics

Hoe kom ik af van het mos in mijn gras?

Bericht door Sjors » vr 26 feb 2016, 19:19

Elk jaar loop ik mij weer te ergeren aan al dat mos in mijn gras. Ik probeer er van alles aan te doen om voorgoed van het mos af te komen, maar niets lijkt te helpen. Ik hoop dat iemand het antwoord heeft op mijn vraag.

Sjors

Alan

Re: Hoe kom ik af van het mos in mijn gras?

Bericht door Alan » vr 26 feb 2016, 19:39

Het is inderdaad een vervelend probleem. Het is ook heel lastig om er vanaf te komen. Veel middelen als bijvoorbeeld ijzersulfaat, werken maar tijdelijk. De beste oplossing in dit geval is kalk gooien op het gras en de grasmat verticuteren en bemesten. Mos gedijt heel goed in de schaduw, zorg ervoor dat je tuin zo ingericht is, dat het gras voldoende zon krijgt. Haal bijvoorbeeld bomen en planten die het zonlicht wegnemen, weg. Lukt dat niet in je tuin, dan bestaan er grassoorten die het ook zonder veel zon goed doen. Mossen houden van zuur, je kunt de bodem minder zuur maken door het strooien van kalk. Met verticuteren maak je de oppervlakte van de bodem los, zodat de wortels van het gras meer ruimte hebben om te groeien. En ook het bemesten van het gras zorgt voor een betere groei van het gras.

Plaats reactie