Afgelopen jaar heb ik in een groot deel van mijn gazon vermoedelijk last gehad van engerlingen of emelten. Het is mij eigenlijk niet zo opgevallen, maar nu na de winter zie ik dat een groot deel niet echt groen meer is en redelijk los ligt.
Wat is nu verstandig, verticuteren, bij zaaien en bemesten. Of moet ik eerst de grond nog behandelen met aaltjes oid
en ik welke volgorde zou ik het moeten doen. Graag tips.
Wat te doen met mijn gazon
Stel hier uw vragen of deel uw tips en ervaring over alles wat met water te maken heeft in de tuin, van waterplanten tot fonteinen
Re: Wat te doen met mijn gazon
Bericht door Jensg » di 13 jun 2023, 12:12
Perfect! bloemen gaan hier nu veel kans krijgen, of ja, ook wel onkruid genoemd grrahaha. Ik zou 2-4 keer per jaar maaien en zien wat er gebeurd. Elk jaar krijg je meer soorten kruiden en zal er meer en meer kleur inkomen. Owja, probeer niet te bemesten
Re: Wat te doen met mijn gazon
Bericht door alonaqs » za 26 okt 2024, 21:42
Het lijkt erop dat de problemen met je gazon inderdaad door larven zoals engerlingen of emelten kunnen komen. Ik zou aanraden om te beginnen met een behandeling met aaltjes om deze larven in de grond aan te pakken. Daarna kun je verticuteren om de bodem te verluchten, en vervolgens bijzaaien en bemesten om de aangetaste plekken te versterken. stijlvolle poncho’s voor dames
Krijg antwoord op je tuinvraag
Deel tips en ervaringen
Help anderen
InloggenRegistreer Inloggen met Facebook