Hallo,
Wij hebben vorige jaar een nieuwe woning gekocht met een "gazon" van circa 400m2. Ik zeg "gazon" omdat de vorige bewoners de tuin volledig leeggetrokken hebben, wat gras zaad in het rond gegooid hebben en er verder nooit weer naar om gekeken hebben. In de bijlage vind u wat ik aantref als ik uit de nacht dienst mijn auto parkeer met uitzicht over het "gazon". Er zit vanalles in. Paardenbloemen vooral, maar ook Distels en andere onkruid.
Nu ben ik van plan om alles eruit te halen. En dit is een beetje wat ik in de planning heb. Vraag mij af of dit zo goed is, of dat ik er beter wat stappen bij tussen kan doen.
1. Zo kort mogelijk maaien.
2. Aantal keer met verticuteermachine erover.
3.Alles bestrooien met een product als dit [mod edit: linkje verwijderd, product betrof Pokon Onkruid Weg]
4. Gehele tuin omfrezen.
5. Hierna met een rotoreg er nog een keer extra over heen.
6. Met een wals erover, en zorgen dat alles mooi egaal is.
7. Gras zaad zaaien.
Nu dacht ik altijd dat het voorjaar altijd het beste moment was om met het gazon aan de gang te gaan, maar is dit ook mogelijk in de herfst?
Ik hoor graag tips...
Gazon opnieuw aanleggen
Stel hier uw vragen of deel uw tips en ervaring over alles wat met water te maken heeft in de tuin, van waterplanten tot fonteinen
Gazon opnieuw aanleggen
Bericht door FriekNL » ma 03 jul 2023, 09:02
- Bijlagen
-
Laatst gewijzigd door Forumbeheer op vr 07 jul 2023, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Krijg antwoord op je tuinvraag
Deel tips en ervaringen
Help anderen
InloggenRegistreer Inloggen met Facebook