Druif uitloop ?

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
eirin
Reacties Avatar Topics

Druif uitloop ?

Bericht door eirin » ma 26 jul 2021, 22:00

Hallo sinds enkele jaren heb ik een blauwe druif in onze (moestuin), deze is gegroeid tot een prachtige struik met mooi blad en vele volle trossen druiven. Nu meende ik van het voorjaar al te zien dat er nabij de voet van de druif 2 kleine uitlopers waren ontstaan, deze blijkt nu ook echt van de druif te zijn. Onze schoonzoon zou heel graag een stek hiervan willen hebben. Kan ik dit doen met deze uitlopers en hoe ga ik te werk. Ik had het al op gezocht maar hier spreken ze nagenoeg alleen maar over het stekken van de druif zelf.

Batdah

Re: Druif uitloop ?

Bericht door Batdah » wo 28 jul 2021, 15:38

Als de druif veredelt is op onderstam dan kun je niets met die uitlopers...ik zou ze overigens meteen verwijderen...

Voor het vermeerderen kun je beter goede stekken nemen maar dat had je al gevonden! De manier is stekken of enten...wortelopslag met wortel afnemen is niet de methode ook omdat er meestal geen wortel aan zit...en stekken is heel simpel!

eirin
Reacties Avatar Topics

Re: Druif uitloop ?

Bericht door eirin » za 21 aug 2021, 23:33

Djw voor je reactie, zal kijken of dit gaat lukken

Plaats reactie