Hi! Mijn naam is Ton Groot

In deze rubriek kun je jezelf voorstellen. Ook lees je hier tips voor het gebruik van het tuin forum
Plaats reactie
DAE avatar
Ton - Pluukz
Topics

Hi! Mijn naam is Ton Groot

Bericht door Ton - Pluukz » vr 03 jun 2022, 09:38

Mijn naam is Ton Groot. Ben zelf opgegroeid op een bloembollen kwekerij dus hier ben ik ook aardig in thuis. Mocht iemand vragen hebben over wanneer je tulpen, lelies gladiolen of andere bloembollen moet planten en dan help ik graag!
Ook als het niet helemaal gelukt is help ik graag meedenken hoe wel.
Ben dus een liefhebben van bloemen. Heb van mijn hobby mijn werk gemaakt met https://pluukz.nl/. Wij bezorgen bloemen plukverse van de kweker.
Nou mocht er iemand vragen hebben denk ik graag mee! Het is in de huidige tijd belangrijk om meer bloemen en bloembollen te planten en te zaaien zodat we de biodiversiteit en insecten in nood helpen!
Bijlagen
Ton pluukz zonnebloem.jpg
Ton van Pluukz met plukverse bloemen

Batdah

Re: Hi! Mijn naam is Ton Groot

Bericht door Batdah » za 04 jun 2022, 01:37

Hi welkom Ton,

Ik begrijp dat je je nering aan de man wilt brengen maar om dat meteen zo te presenteren. :o

Niet dat ik je geen succes wens maar even een kritische noot.. ;)

Ikzelf heb het grootste deel van mijn werkende leven de kost verdient met laat ik het plat zeggen..bloemenhandel..en zelfs een aantal jarendaarna een pluktuin op kleine schaal bestierd en opgezet.... :silent:

Het zg redden van bloemen klinkt zeer nobel maar is vrij vertaald het ten gelde maken van overproductie..(klare taal nog proberen geld ervan temaken omdat het toch weggeflikkert wordt :lol: )

Las ik toch afgelopen week het nieuws over RFHRoyal flora holland=(de bloemen veiling)
dat de pioenen dit jaar toch prijstechnisch in de vrije val geraakt zijn vanwege allerlei factoren in tegenstelling van vorig top jaar en dit jaar dus een aanvoerstijging van meer dan 65 %...ik denk dat vooral dat laatste de hoofdoorzaak is toch?..

in mijn geheugen .ongeveer een 20 jaar terug deden de franse Sarah B. de eerste week van Mei toch wel een 2,00 per tak en in de guldentijd wel een gulden of 4 en ook wel meer ..en daarna werd het weer koopman.. ;)

ps,

ik ben na mijn vorige leven pioenen(en andere tuinbloemen) voor zg eigen gebruik gaan telen en later in een pluktuin voor een boerderijwinkel....

IK doe dat nu inmiddels al weer maar alleen nog voor eigen gebruik na onze emigratie naar Porugal.
.al is het alleen maar omdat we zelfvoorzienend proberen te zijn en je hier geen bos mooie bloemen kan kopen.. :think:

Ik heb uiteraard je link aangeklikt en even je assortiment bekeken...leuk hoor Nederlandse bloemen rechtstreeks van de kweker(uit Nederland? mag ik hopen toch).. maar ik heb mijn bedenkingen als ik je gemengde brievenbus rozen(de ) foto bekijk...imho komen de afgebeelde bloemen rechtstreeks uit de kwekerijen uit donker Afrika of heb ik het denkbeeldige vuiltje in mijn oog.. ;)(ik hoop dat ik een nieuwe bril nodig heb hihi)
Ton - Pluukz vinden dit nuttig/leuk

Plaats reactie