composteren

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
lucmouton
Reacties Subscribed Topics

composteren

Bericht door lucmouton » vr 14 jan 2022, 17:47

Beste,
jaarlijks oogst ik een massa aan butternutpompoenen, dit jaar had ik er ongeveer 350. Ik kan die steeds heel goed bewaren, eind april van het jaar volgend op de oogst verbruik ik die normaal nog. Dit jaar val alles tegen, te natte zomer waarschijnlijk of te vochtig najaar, ik begrijp het niet. Al mijn pompoenen zijn beginnen schimmelen en rotten. Ik ben momenteel hals over kop bezig om ze te verwerken, invriezen of inmaken in bokalen van alles wat nog te redden valt. Ik heb een massa afval (rotte of geschimmelde stukken) mijn vraag is nu of ik deze afval in mijn compostbak mag verwerken.
Hopelijk hebben jullie tips

Batdah

Re: composteren

Bericht door Batdah » vr 14 jan 2022, 19:17

Ja alles kun je composteren...knap dat je 350 pompoenen op kunt...ik heb na een op jaarbasis mijn buik al vol ;)

DAE avatar
lucmouton
Reacties Subscribed Topics

Re: composteren

Bericht door lucmouton » vr 14 jan 2022, 20:55

Mijn vrouw heeft het croon syndroom, dagelijks eet zij butternutsoep in vele variaties, dit is blijkbaar super goed voor haar darmen. Ik teel al jaren butternut, vrienden, familie, buren kinderen en kleinkinderen zien me graag komen ik OKtober.
Bedankt vor je antwoord

Plaats reactie