Stek Bougainvillea van de Bloemenmarkt, A'dam

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
OBADE
Reacties Subscribed Topics

Stek Bougainvillea van de Bloemenmarkt, A'dam

Bericht door OBADE » do 21 nov 2024, 12:45

Hallo,

Op de Bloemenmarkt in Amsterdam heb ik drie van die stekken/stokken van een Bougainvillea gekocht, met afdekwas aan beide kanten. Ik had gedacht/gehoopt dat er wel een gebruiksaanwijzing bij zou zitten. Maar dat bleek niet het geval.

Weet iemand hoe en wanneer je deze stokken moet opaarden? En ook hoe ik ze nu het beste kan bewaren tot wanneer ze opgepot kunnen worden?

Dank jullie wel.

OBADE (Peter).

DAE avatar
Peterplant

Re: Stek Bougainvillea van de Bloemenmarkt, A'dam

Bericht door Peterplant » vr 22 nov 2024, 13:16

Gewoon oppotten en voorlopig vorstvrij en koel overwinteren.

DAE avatar
OBADE
Reacties Subscribed Topics

Bericht door OBADE » vr 22 nov 2024, 16:09

Peterplant schreef: ↑
vr 22 nov 2024, 13:16
Gewoon oppotten en voorlopig vorstvrij en koel overwinteren.
Weet je toevallig ook hoe je kunt zien wat de bovenkant is? Dat ik hem niet op z’n kop oppot.

DAE avatar
Peterplant

Bericht door Peterplant » zo 24 nov 2024, 00:43

Heb je geld betaald voor een tak van de Bougainvillea zonder wortels? Lijkt mij een beetje volksverlakkerij. Maar als ik advies moet geven over wat boven en wat onderkant is : op een tak zie je knoppen zitten, vaak klein, maar aan de onderkant van een knop heeft altijd ooit een blad gezeten. Als dat blad er af valt blijft een litteken over, wat men een bladmerk noemt. Vaak niet meer dat een streepje of een rondje. Dat bladmerk hoort onder de knop te zitten. Dus als je op een tak de bladmerken boven de knoppen ziet zitten, dan hou je de tak op zijn kop.

Plaats reactie