Zieke treurwilg?

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Jasperzevenhuizen!
Reacties Subscribed Topics

Zieke treurwilg?

Bericht door Jasperzevenhuizen! » zo 11 apr 2021, 11:44

Goedemiddag!

2 jaar geleden hebben wij bij ons aan de vaart 2 treurwilgen geplant. Ze waren destijds een meter of 3/4 hoog en mooi groen.

1 boom was qua vorm wat minder mooi dan de ander maar die groeit vanzelf uit tot een mooie boom. Echter lijkt er nu wat aan de hand te zijn met deze boom. Enkele takken sterven af en lopen zwart terug.
Nu vrees ik wat voor watermerkziekte (Google is mijn raadgever) maar dat is nog vroeg voor een jonge boom als deze lijkt me?

Ik heb de dode takken eruit gehaald en een foto van gemaakt. Ik zag wel beschadigingen aan de takken, dit zal nog van het transport zijn van de kweker denk ik. Kan dit ook de oorzaak zijn?

Ik hoor graag jullie gedachten, hopelijk valt het wat mee. Zou zonde zijn van de boom namelijk.

Groeten!

Treurwilg 2.jpg
Tak 1
Treurwilg 1.jpg
Tak 2

DAE avatar
WGreenSoltions
Reacties Reacties

Re: Zieke treurwilg?

Bericht door WGreenSoltions » di 27 apr 2021, 14:37

Goedemiddag,

Vreemd! Inderdaad de schade aan de takken zijn van planten/transport. Is niet erg/schadelijk voor de boom. Ik zou adviseren om al het dode hout uit de boom te houden en het even aan te kijken. Wat voor grond staat de boom?

Groet

Edwin Westerhuis
www.treestore.nl

DAE avatar
Jasperzevenhuizen!
Reacties Subscribed Topics

Re: Zieke treurwilg?

Bericht door Jasperzevenhuizen! » di 27 apr 2021, 14:55

Goedemiddag Edwin,

Ook de takken welke niet waren beschadigd vertoonde dit beeld. In overleg met de hovenier besloten de wilg te knotten om zo al het dode hout eruit te halen.. Nu hopen dat hij weer aan trekt en anders is het helaas afgedaan met de wilg.

Mvg,

Plaats reactie