Onkruidbestrijden oprit

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Yenny57
Reacties Topics

Onkruidbestrijden oprit

Bericht door Yenny57 » vr 17 sep 2021, 05:41

Hallo,
Ik zoek een goed, niet schadelijk alternatief voor round up.
Heb last vsn hardnekkig onkruid tussen de stenen van mijn vrij lange oprit. Wil geen gif gebruiken. Maar het onkruid moet wel langere tijd wegblijven.
Heb natuurazijn al gebruikt maar dat werkt te kort. Wie weet raad?
Alvast hartelijk bedankt voor uw serieuze antwoorden.
Yenny

DAE avatar
MartinGroen
Reacties

Re: Onkruidbestrijden oprit

Bericht door MartinGroen » vr 17 sep 2021, 08:54

Hallo,

Ik heb een paar ideeën maar weet niet hoelang het dan wegblijft. Altijd lastig met dat onkruid...

- Mijn buurman verwijderd de onkruid met een onkruidbrander die te koop is bij de action.
- Ook blijkt dat kokend water goed helpt maar voor een grote oprit zal je wel vaak heen en weer moeten lopen.
- Groene zeep kun je gebruiken alleen dit is meer voor de groene aanslag dan voor het grote onkruid...

Hopelijk zit hier een optie tussen...

Batdah

Re: Onkruidbestrijden oprit

Bericht door Batdah » vr 17 sep 2021, 22:40

Kokend water is het best wekende middel als je genoeg gebruikt! ook de zaden gaan er aan mits de temperatuur hoog genoeg is.

En voegvulling werkt uiteraard nog veel beter maar dat is misschien wat laat!( ik heb jarenlang bestrating op gewapend beton icm cementvoegen gehad en de eerste 12 jaar was alles onkruid en mierenesten vrij..daarna opnieuw gevoegd)

Azijn is een heel slecht alternatief(dan kun je nog beter herbiciden gebruiken)...eventueel strooizout ook(icm evt azijn)..want strooizout doodt onkruiden en alle andere (sier) planten..en de ongewenste vegetatie is in no time terug(mijn ervaring) met als gevolgschade een verziekte bodem.

Roundup kun je beter zef opdrinken dat is niet meer van deze tijd !(ik heb het nooit gedronken maar laat weten of het smaakt)

Ps ik gebruik(hier) zelf een professionele dakbrander icm een bosmaaier en hak maar enkele dagen later begint de hergroei alweer in de regentijd..bestrating heb ik niet maar wat hier verhard is hier is ter plekke gestort ( beton en steengruis(met onkruidwerende folie eronder)

Plaats reactie