Hulp gezocht: Aanleg moestuin

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
LuckyDee
Reacties Topics

Hulp gezocht: Aanleg moestuin

Bericht door LuckyDee » zo 16 jan 2022, 15:02

Ha iedereen,

Ik ben Dennis, heb me vorig jaar aangemeld op dit forum, en met het nieuwe seizoen in aantocht loop ik binnenkort vast tegen vragen aan om mijn eigen moestuintje achter het huis vooruit te helpen. Maar voor het zover is, zit ik al met een andere vraag:

Samen met een aantal collega's ben ik van plan om bij onze werkgever in Eindhoven de binnenplaats - nu een grote grindbak - voor een gedeelte om te toveren tot moestuin. Onze werkgever is bereid te investeren in alle materialen die we daar voor nodig hebben, maar de tijd die we in het onderhoud steken is die van onszelf. Voor de aanleg ben ik op zoek naar bedrijven, bij voorkeur hier uit de buurt, die ons hierin vooruit kunnen helpen. Hoveniers genoeg hier, maar ik heb er (met beperkt vooronderzoek) nog geen gevonden die ook echt kaas gegeten heeft van moestuinen.

Dus, Groenforum, als jullie partijen kunnen aanbevelen, hoor ik het heel graag.

Alvast bedankt!

KleineTuinen.nl

Re: Hulp gezocht: Aanleg moestuin

Bericht door KleineTuinen.nl » ma 31 jan 2022, 16:32

Je zou dit natuurlijk ook met enkele enthousiaste collega's zelf kunnen opstarten (maar geen idee of daar voldoende tijd voor is).

Je werkt dan op basis van een moestuinplan, zodat je verspreid over het hele jaar kunt oogsten.

Wil je in volle grond gaan moestuinieren? Of toch liever moestuinieren in potten en bakken, of verhoogde borders?
KleineTuinen.nl - Alles over Tuinieren in een kleine tuin
(Tuintips, Inspiratie, antwoord op Tuinvragen en de mooiste planten voor kleine tuinen)
LuckyDee vinden dit nuttig/leuk

DAE avatar
LuckyDee
Reacties Topics

Bericht door LuckyDee » di 01 feb 2022, 15:10

Dank voor je reactie! We willen ons bij de aanleg graag laten ondersteunen, enerzijds vanwege de investering van tijd, anderzijds om zeker te zijn dat we een goeie uitgangspositie hebben. En daarbij zijn inderdaad vragen als 'waar gaan we in planten' dingen die in het ontwerp meegenomen moeten worden - afhankelijk van wat past bij de wensen die we hebben.

Inmiddels zijn we met een paar partijen in gesprek, maar als je nog suggesties hebt...

DAE avatar
Francientje

Bericht door Francientje » wo 02 feb 2022, 12:20

Een strakke vijver met mooie sproeier, stoelen erbij, boterhammetje erbij, lekker relaxen.........................

Plaats reactie