Goedemorgen,
Vanochtend zag ik op het jonge blad van mijn Eucalyptus ‘doorzichtige’ bolletjes en beestjes. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe (mits noodzakelijk) te bestrijden?
Groet,
Annette
Eucalyptus plaag?
Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
- Peterplant
Re: Eucalyptus plaag?
Bericht door Peterplant » zo 13 okt 2024, 09:52
In 2010 in Limburg voor het eerst aangetroffen.
Ik had het nog nooit gezien, maar lijkt heel sterk op Ctenarytaina eucalypti. Lijkt op bladluis, is het niet. Komt (vooralsnog) alleen op Eucalyptus voor. Geen idee of het aan te bevelen is te gaan bestrijden. Moet daar nog even naar zoeken.
Als je er bij kunt de aangetaste topjes wegknippen kan nooit kwaad.
Ik had het nog nooit gezien, maar lijkt heel sterk op Ctenarytaina eucalypti. Lijkt op bladluis, is het niet. Komt (vooralsnog) alleen op Eucalyptus voor. Geen idee of het aan te bevelen is te gaan bestrijden. Moet daar nog even naar zoeken.
Als je er bij kunt de aangetaste topjes wegknippen kan nooit kwaad.
- Peterplant
Re: Eucalyptus plaag?
Bericht door Peterplant » zo 13 okt 2024, 10:22
Nederlandse naam is de eucalyptusbladvlo.
Wordt in het land van herkomst op biologische wijze bestreden door een sluipwespje, mits er niet met bestrijdingsmiddelen wordt gewerkt.
Wordt in het land van herkomst op biologische wijze bestreden door een sluipwespje, mits er niet met bestrijdingsmiddelen wordt gewerkt.
Krijg antwoord op je tuinvraag
Deel tips en ervaringen
Help anderen
InloggenRegistreer Inloggen met Facebook