Aaltjes tegen pissebedden

Wat doe je of interesseert je nog meer naast tuinieren? Ga hier het gesprek aan met je mede-forumleden over van alles en nog wat!
Plaats reactie
DAE avatar
HPdeKa
Reacties Topics

Aaltjes tegen pissebedden

Bericht door HPdeKa » di 07 jul 2020, 12:51

Hallo, ik heb onlangs aaltjes tegen pissebedden aangeschaft bij een webwinkel in duurzame tuinartikelen.

Ik koos voor de variant die goed is voor 40 m2. Alleen hebben ze er geen handleiding bijgedaan en ze reageren niet op mijn mailtjes. Ook wordt de telefoon niet beantwoord. Slechte zaak natuurlijk, maar nu zit ik dus met een dure bestelling aaltjes, die ook niet te lang in de koelkast moeten blijven liggen.

Op het internet kom ik alleen aaltjes tegen pissebedden tegen goed voor 4 m2. Deze worden geleverd in de vorm van een lokval. Dus met een speciaal daarvoor bestemd doosje. De aaltjes die ik gekregen heb zitten in een gesealde zak, zonder 1 of meerdere doosjes.

Weet iemand hoe ik ze het beste kan gebruiken?

DAE avatar
HPdeKa
Reacties Topics

Re: Aaltjes tegen pissebedden

Bericht door HPdeKa » wo 08 jul 2020, 11:08

Hallo, ik heb net toch nog een reactie ontvangen van de bewuste webwinkel. Voor wie het wil weten is de volgende handelswijze de manier om de aaltjes tegen pissebedden voor 40 m2 te gebruiken;
[De verpakking van 40 m2 bestaat uit een hoeveelheid bladresten met nematoden erin. Er zitten geen vallen bij. De bedoeling is dat dit over een paar plekjes verdeeld wordt waar veel pissebedden rondlopen. Het liefst onder iets verstoppen zoals een plankje of iets dergelijks. Pissebedden kruipen ook vaak ergens onder. De bladresten moeten niet in de volle zon of licht gelegd worden. dan droogt het te snel uit.]

DAE avatar
Francientje

Re: Aaltjes tegen pissebedden

Bericht door Francientje » wo 08 jul 2020, 13:58

Bedankt voor het delen! :D

Plaats reactie