Hoi!
Ik ben nieuw hier en ook nieuw in het tuinieren. Nou kwam ik het concept regenton tegen. Wie heeft hier ervaring mee? Raad je het aan of is het overbodig? Ik kwam zelf deze tegen: https://www.bol.com/nl/nl/p/garantia-2i ... 066278611/ Ik hoor graag of het een fijne en duurzame toevoeging is.
Groetjes!
Regenton ervaring
Wat doe je of interesseert je nog meer naast tuinieren? Ga hier het gesprek aan met je mede-forumleden over van alles en nog wat!
Regenton ervaring
Bericht door Bloempie » di 04 jan 2022, 11:07
Laatst gewijzigd door Forumbeheer op do 06 jan 2022, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Affiliate link verwijderd!
Reden: Affiliate link verwijderd!
Re: Regenton ervaring
Bericht door Batdah » di 04 jan 2022, 17:33
Mijn eerste indruk?
Een veel te dure plantenbak met een wateropslagcapaciteit van niks....220 liter...het is goedkoper om gewoon leidingwater te gebruiken..
Ga eerst voor jezelf eens na of je regenwater nodig hebt en ook waarvoor en ook hoeveel..220 liter dat is ongeveer 20 gieters..
En dan is dat ding ook nog van plastic....imho vooral duur..
Een veel te dure plantenbak met een wateropslagcapaciteit van niks....220 liter...het is goedkoper om gewoon leidingwater te gebruiken..
Ga eerst voor jezelf eens na of je regenwater nodig hebt en ook waarvoor en ook hoeveel..220 liter dat is ongeveer 20 gieters..
En dan is dat ding ook nog van plastic....imho vooral duur..
- KleineTuinen.nl
Re: Regenton ervaring
Bericht door KleineTuinen.nl » wo 05 jan 2022, 17:45
Hier kunnen we niet zonder regenton. Zo'n mooie hebben we overigens niet, wel een wat kleine ivm beperkte ruimte. Als het een tijdje droog is, dan kan je net even wat langer zonder kraanwater te gebruiken. Ook is het voor de echte zuurminnende planten heel fijn dat je geen kraanwater gebruikt.
Het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt, maar de ton die je laat zien, lijkt ons aan de dure kant.
Het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt, maar de ton die je laat zien, lijkt ons aan de dure kant.
KleineTuinen.nl - Alles over Tuinieren in een kleine tuin
(Tuintips, Inspiratie, antwoord op Tuinvragen en de mooiste planten voor kleine tuinen)
(Tuintips, Inspiratie, antwoord op Tuinvragen en de mooiste planten voor kleine tuinen)
Krijg antwoord op je tuinvraag
Deel tips en ervaringen
Help anderen
InloggenRegistreer Inloggen met Facebook